söndag 2 september 2018

Utdelningsmål del 2


Sedan mitt sista inlägg i december 2017 omkring mina utdelningsmål, så har min utdelning ökat med 48,8%. Det beror delvis på att jag enbart har utländska investeringar, och att kronan är svag, men också pga att jag har arbetat en hel del vilket har ökat mina investeringsmöjligheter.

Min nettoförmögenhet har ökat med 193%. Jag är en bit ifrån en kvarts miljon i förmögenhet. Mitt egna mål sedan bloggen startades är att bli skuldfri miljonär. Pga en ev annalkande börskris tror jag det kan dröja runt 3 år innan jag når första miljonen som många menar är den svåraste att ackumulera.


Till mitt förtret och efter mycket kontroll av min budget, visade det sig att mina utgifter varje månad inte är 13500 kr (14445 kr där valutaändring inkluderas) i månaden som jag skrivit tidigare, utan 19267 kr exkl. investeringar. :O. Jag hade ingen aning om att det var så lätt att lura sig själv när det kommer till budget.
När jag djupdök i kostnader så visade det sig att min elräkning gick på ca 670 kr (450 dkk)  i månaden, vilket är extremt onödigt. Jag har nu börjat rycka ut kontakterna när jag går hemifrån eller sover. Mat är nog en annan punkt. Jag köper ofta färdigrätter och lagar inte mat.  Om jag inte kan erkänna mina problem så blir det svårt att lösa dem. 

Min utdelning täcker därför 10,66% av nedanstående utdelningsmål där kategorierna är sorterade från billigast till dyrast.



Utdelningsmål Krav
Hemförsäkring 100%
Transport 100%
Licens 100%
Medicin 100%
Elräkning 100%
Övrigt 32,85%
Abonnemangsavgifter-
Studielån -
Nöjen/Lyx -
Self-help// Feelgood -
Mat -
Hyra+värme+vatten-

Fortsättningen följer :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar