lördag 25 juni 2016

Äntligen blev jag läkare

Här har ni mig. Efter 6,5 års studier i Danmark så gick jag upp mot min avslutande examination. Jag hade endast två dagar innan fått reda på att min examination skulle bli med en patient inom ortopedkirurgi men inte fått några som helst fler upplysningar. Som vanligt var jag supernervös men försökte verkligen köra med "fake it 'til you make it" vad gäller med självförtroende och det gick vägen - det blev en bra journal, behandling och läkarna som också är professorer var nöjda med min insats.

Detta betyder i sin tur att jag officiellt räknas som Cand.med och avlägger läkareden den 29/6 (kommer lägga upp en live-stream till min facebooksida ifall ni vill se hur sånt ser ut)- där jag officiellt blir läkare med allt vad det innebär. Bland annat kan jag då skriva ett funktionellt recept på toalettpapper som får användas till att hämta ut preparater från apoteket ;).

Börjar jobba som AT-läkare i Danmark i höst inom endokrinologi följt av allmän klinikmottagning, men har tyvärr inget jobb innan dess. Kommer vara extremt överkvalificerat arbetslös aka en pank läkare (känns väldigt ironiskt men är sant).

Jag vill rikta ett stort tack till mina syskon och min faster vilka har varit dem första jag kunnat vänt mig till när jag behöver prata av mig, stilla min oro, eller bara höra deras röster och hur de har det. Har tyvärr inte den nära relation till mina föräldrar som jag önskade men jag har inte givit upp där.

Övrigt:

Den 26 maj skrev jag:
"-Jag tror Storbritannien lämnar EU dvs Brexit fullföljs och detta kommer leda implosion av EU eller förändring av dess uppbyggnad."

Konstigt nog verkar alla så förvånade att Brexit gick igenom. Varför egentligen? Passivt jakande till Bremain är värdelöst men är vanligare när man utesluter Brexit kommer ske vilket många gjorde. Storbritannien är en stormakt som vill slippa decentralisering av makten och kontrollera lagar, ekonomi, immigration m.m utan att styras av Bryssel. Eller iaf ville majoriteten av de som röstade det.

Vill önska er alla en trevlig sommar! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar