fredag 29 april 2016

Äntligen genomfördes emissionen av SB Sør


r gick äntligen emissionen igenom för mig och som ni ser är jag plus 23,35% sedan teckningskursen. Jag har sedan jag köpte aktien gjort en förlustaffär på runt 13kkr (ej inkl. utdelning, ca 10kkr med utdelning) pga av att jag visste inte om jag kunde sälja aktien och ändå delta i emissionen och det dröjde tills jag sålde (liknande hände i Nokia mitt första halvår som investerare). Ifall utdelningen kvarhålls på 9 NOK så kommer förlusten snabbt återhämtas, dock menar jag att det är idiotiskt av bolaget att kvarhålla utdelningen då det ökar risken för nya emissioner då det nu finns 60% mer aktier. Jag hade gissat på att den sänks till 4 NOK. Klurigt.
Förresten---tänkte skriva att det snart kommer delårsrapport i bolaget men så såg jag att det är visst idag rapporten kommer. :P. Skall spanas in. En annan sak. Min avkastning hitills i år börjar närma sig väldigt höga nivåer. Sist jag kollade var jag 35% upp. Ganska fantastiskt om man jämför med index. Månadsuppdatering kommer om 2-3 dagar. Peace! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar