lördag 30 augusti 2014

Månadsrapport augusti - Ny design

Augustirapport 2014

Aktieboom 2014 - +21,35%
vs
Six30RI 2014 -  +8,06%


Företagens månadsutveckling 
Apple -  +4,15% 
9e september kommer företaget hålla presentation av sina nya produkter. Även om jag är medellång i den här aktien så kommer jag inte sälja förrän buybacksen är färdiga. Buybacksen ökar vinsten per aktie och i Apples fall är det den största buybacken i historien. Risk för sättning efter presentationen men inget som bekommer mig.          

Industrivärden -  -3,67% Får gärna falla mer för min del så kan jag fylla på mitt lager.

Lucara Diamond -  
-6,02% Kursen kommer garanterat att stå betydligt högre inom två månader. Jag är nog färdig med köpen om inte kursen faller ner till 12-13 kr. 

Nokian Tyres -        -10,19%
Har gjort återköp här. 88 aktier till 24,90 euro stycken. Skall skriva om min motivering mitt köp när jag finner tid.
 
Ratos –    Såld till förlust på 2586 kr. 

Jag kommer publicera ett separat inlägg där jag motiverar min försäljning.

TeliaSonera -  
-2,95%Har nästan blivit likgiltig till Telia nu vilket är en fara då jag sitter investerad hos dem. Måste skärpa mig vad gäller analysera deras nuvarande affärsverksamheter som är på gång.

Total månadsutveckling
-4,02%
Helt klart en sur börs och jag känner mig inte lika iskall som jag hoppades jag skulle vara.

Nettoskuld
Minskat ytterligare till 103 010 kr.

Årlig utdelning
Minskat en aning sedan jag sålde mina Ratos och köpte på fler Nokian samt köpte in mig i Deere & Company. Den sista investeringen är en stor del av förklaringen till min minskning av utdelningen.
Yield ligger nu på 5,03% relativt investerat belopp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar