fredag 4 juli 2014

Månadsrapport juni. Fantastisk månad


Välkommen till Juli månad, här är junirapporten.
Först av allt vill jag säga att det mesta går vägen: jag grejade tentan jag bävrade inför, lämnade in dansk skattedeklaration och fick t om tillbaka omkring 1400 kr. Har ett jobb här i Norge nu som labbråtta. Är en del ansvar och blir ännu mer nästa vecka vilket jag är lite rädd för. Nåja det löser sig.

Extremt god utveckling under juni månad.

Årsutveckling










Aktieboom 2014
- +24,47%
vs
Six30RI 2014 -  +7,09%

Företagens månadsutveckling
Apple -  +2,58%              
Sakta uppgång. Det sägs att Apple har på gång en phablet vilket kan ruckla Samsung ur balans. Mer följer.

Industrivärden-1,64%
Tråkigt men inte dåligt. Hade gärna sett en sättning.

Lucara Diamond
-  +30,89%
Dear diary..JACKPOT! Fortsatta fynd samt auktioner på g: 16e juli är sista dagen för budgivning. Tror förväntningar har drivit upp priset. Förut var det tvärtom att Lucara själva drev aktien uppåt men nu verkar det som den kör på egen hand. Risk att bli övervärderad men en prissänkning framöver är inget som bekymrar mig. Som jag ser det kommer inget sådan ske närmaste tiden pga många triggers (Q2-rapport, specialauktion osv).

Nokian Tyres -        -6,76%
Önskar jag hade likvider för investering här.

Ratos –                 -5,08%
Samma som tidigare: avvaktar rapport.

TeliaSonera-1,53%

Total månadsutveckling
+9,27%

Tillgångar och skulder:
Aktieinnehav - 309 234 kr.
Sparkonto - 10 000kr
Lönekonto m.m - 5625 kr
--------------------------
Studieskuld - 435 563 kr
---------------------------
110 704 kr
10193 kr.
Äntligen över 10kkr-spärren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar