lördag 14 juni 2014

Påfyllning av Nokian och sommarjobb

Köpte 37 st finska Nokian (däcktillverkaren) för 29,95 euro. Äger nu totalt 140 stycken. Det var nog sista köpet på ett tag då jag anser börsen vara enormt övervärderad och jag behöver samla på mig lite likvider ifall börsen dyker.

Jag har däremot lyckats med att finna ett sommarjobb i Norge. Kommer jobba som läkarassistent och ta blodprov och göra initiala bedömningar. Lönen är den bästa jag någonsin haft så det känns väldigt bra samt att jag tror det kommer vara en lärorik erfarenhet med en del utmaningar. Ser mycket fram emot miljön och människorna. Jag har endast positiva upplevelser från Norge och människorna om man bortser från en norsk pojke på charterresa som kallade mig en "valliknande analfrossare" när jag var 8 år gammal ;).

Tre dagar kvar till mitt tentaresultat ankommer och fen dagar kvar till utdelning hos Lucara.
Annars? Jag måste deklarera färdigt här i Dk annars kommer jag åka på en nit.

PS. Glöm inte gilla min blogg på facebook. =)
https://www.facebook.com/aktieboom


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar