onsdag 16 juli 2014

Apple ingår avtal med IBM - appar på ingående


  • Apple ingår ett mjukvaruavtal med IBM att tillsammans utveckla ett 100-tal serviceinriktade appar till iPhone och iPads. 
  • Målgruppen är personer och företag som nyttjar säkerhet, mobilkalibrering och dataanalyser och dessa appar kommer anpassas till dessa områden.
  • Avtalet förväntas inledas till höst.

Se mer på följande länk för fördjupning
http://seekingalpha.com/news/1845195-apple-ibm-in-far-reaching-enterprise-partnership?uprof=17

Personligen tycker jag detta är väldigt stort då IBM är ledande utvecklare inom hårdvara och mjukvara. Jag tror dessutom jag kan förvänta mig att aktien snart når min målkurs på 100 usd (inom en vecka). Jag väntar dock med försäljning tills jag ser vad avtalet innebär samt att jag vill se hur marknaden tar emot iPhone 6 som också väntas komma till hösten. Får undersöka när kvartalsrapporten kommer men jag förväntar mig en neutral till positiv sådan. inga negativa överraskningar.

Peace!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar