onsdag 11 juni 2014

Månadsrapport maj.. japp.. maj


Här kommer en försenad majrapport. Detta grundar sig att jag har tenterat en kirurgikurs inom abdominalsjukdomar, cancer, urologi m.m. Sjukt svårt men får reda på nästa vecka ifall jag klarat. Tror och hoppas detta. Har därför inte varit så aktiv som jag velat.

Fantastisk utveckling under maj månad.

Årsutveckling


Aktieboom 2014 - +13,91,%
vs
Six30RI 2014 -  +9,05%

Företagens månadsutveckling
Apple -  +6,83%              
Jag börjar närma mig min gräns för försäljning. Den ligger på 700 usd, efter 7/1-splitten så blir den nya gränsen 100 usd. (nu talar jag lite om juni också då den gått upp ytterligare och genomfört splitten med ny prissättning den 9e juni.)

Industrivärden-2,35%
Inget värt att kommentera. Ganska tråkig aktie men inget fel med det  när fundamentan går som tåget. =).

 
Lucara Diamond
-  +9,78%
Jag skrev fel sista månadsrapporten vad gäller utdelningsdatum är det den 19e juni och inte 22a maj.
Anställt en ordförande från Lundin Mining. Intressant. Folk i forum diskuterar uppköp från Lundin Minings sida, detta tror jag knappast på. Däremot kan det bli expandering av antalet gruvor då det just nu endast har Karowegruvan som aktiv prospekteringsplats. Samtidigt tror jag extrautdelningen i december kan bli ännu större pga en tredje specialauktion.

Nokian Tyres -        +7,33%
Jag är irriterad att den flugit så fort upp. Visst, det har med att 'krisen' mellan Ryssland och Ukraina lagt sig... iaf vad gäller mediarapporteringen men jag vill fortfarande komma in under 30 euro igen. Kommer köpa nya närmaste dagarna ifall tillfället uppstår.

Ratos –                 +1,59%
Jag avväntar nästa kvartalsrapport. Den kommer bli väldigt viktig från min sida vad gäller vidare investering eller försäljning av Ratos.


TeliaSonera+3,75%
Inget nytt som hänt enligt mig.

Total månadsutveckling
+5,88%

Tillgångar och skulder:
Aktieinnehav - 271 668 kr en uppskattning. Drog av ca 5% från dagens värde.
Sparkonto - 12818kr (dagens värde)
Lönekonto m.m - 14172 kr (kommer nog investera runt 10kkr, får snart lön)
--------------------------
Studieskuld - 435 231 kr
---------------------------


136 573 kr
Rätt väg.

9607 kr . oförändrad.

Nu är sommaren här och solen lyser. Dags att skaffa jobb. Norge nästa?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar