måndag 2 juni 2014

Apples nyheter från WWDC

Apple höll ett event i San Francisco är för övrigt min favoritstad och där presenterades följande nyheter: (följande är en sammanfattning från en seekingalpha-artikel som jag lägger upp länk till såfort jag kommer åt mitt mailkonto)
  •  Ny version av iOS8 som lanseras i höst.
  •  Nytt Mac OS X som går under namnet 'Yosemite'. Betaversionen finns ute nu, fullversion i höst.
  • En möjlighet att koppla sin iPhone till sin Mac så att man kan ringa och svara telefonsamtal genom datorn. Förstår inte riktigt hur detta skiljer sig från exempelvis Skype, jag såg tyvärr inte den delen av eventet.
  • HealthKit som är en app till iPhonen som med hjälp av olika hjälpmedel skall kunna hålla koll på din hälsa.
  • En Cloudmiljö som "originellt" nog kallas för iCloud Drive.
  • Möjlighet att skicka video- och ljudklipp genom iMessage
  • HomeKit. Missade tyvärr denna delen också men det skall ge möjlighet att automatisera ens hem. Återkommer med mer info.
  • 'Swift' - ett programmeringsverktyg för att snabbare kunna programmera ex. spelapplikationer.
  • 'Metal' - Ett grafiskt verktyg för att skapa spel för paddor och iPhones. Väldigt snyggt.

    Återkommer snart med månadsrapporten för maj som kommer visa goda resultat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar