måndag 3 februari 2014

Månadsrapport Januari 2014

 **Årsutveckling












Aktieboom 2014 -6,95% 
vs
SIXPRI 2014   -1,5%

Spelet kan börja! Målet är nu att slå SIX30 Return Index (SIX30RX) över året och det skall jag göra. Førra året har jag gått efter SIXPRI dær det ej sker en återinvestering av utdelning varfør jag ændrade till SIX30RX som annars ær precis samma som OMXS30 dær de 30 mest omsatta bolagen på stockholmsbørsen återfinns.


Företagens månadsutveckling 
Apple -                 -9,6%. AAPL har varit tysta på sistone vilket skrämmer iväg.
Industriværden -    -2,5% Fina nivåer för att tanka på nytt.
Lucara Diamond -  -12,8% Samma här, fall sedan årsrapporten försköts 1 månad fram. Hur kan man tolka det som något negativt?
Ratos –                  +3,3% Jag har stora förväntningar på årsrapporten som jag vill sätta mig in i.
TeliaSonera -           -8% Telia faller efter 'meh-rapport', samtidigt tankar vdn aktier för en miljon kronor. Sunt tecken.

Total månadsutveckling
-6,95%

Tillgångar och skulder:

Aktieinnehav – 190 124 kr
Sparkonto -         18503 kr
Lönekonto m.m–   2796 kr
Studieskuld –  392 434 kr
181793 kr

5492 kr brutto vilket motsvarar strax under 3,7 %.

Som ni säkerligen märker har jag bytt design på mina månadsrapporter. Det var alltför mycket fluff tidigare och tog alltför lång tid att skapa. Nu ser det fortfarande skräpigt ut när jag skriver texter men skall försöka få pejl på designen så det passar bloggen. Punkterna jag vill ha finns iaf med. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar