onsdag 29 januari 2014

Två nya inköp! (LUC och TLSN)

Lucara Diamond 

-Antal: 1111 st
-Pris: 9 kr
-Totalt 9999 kr exklusive courtage

-Nytt GAV: 4,65 kr

Just nu är bolagsvärdet omkring 3,2 miljarder kronor (räknar ej med optioner). Skuldfritt samt med ökade insiderköp av Zebra Holding vid omkring 8,50 SEK i snittkurs på Torontobörsen.

Orsaken till att jag inte är lång är pga icke-existerande utdelning i en riskabel markna men jag förväntar mig åtminstone en stigning inom ett halvår där slutkursen är högre.
-------------------------------------
TeliaSonera 
-Antal: 200 st
-Pris: 50 kr
-Totalt 10 000 kr exklusive courtage

-Nytt GAV: ca 45,59 kr

Detta köp av TLSN gjordes dagen innan årsrapporten. Jag brukar inte göra köp precis före en rapport då kursen kan reagera emotionellt och volatilt, men sett utifrån stabilitet gällande vinster och god direktavkastning så kunde jag inte motstå att öka på mitt befintliga innehav. Hoppas på en utdelningsstigning, annars var min direktavkastning 5,7% vid dagens köp (ca 6,2% totalt i TLSN).
----------------------------------------------
Skall bli intressant att publicera min månadsrapport nu i dagarna. Lär ju vara ett stort fint minus men ni vet ju hur börsen har varit. Börsen får gärna falla mer.

Närmaste investeringsprojekt är antingen påökning av Apple eller Industrivärden om inte nåt av mina kurslarm skulle gå igång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar