onsdag 19 februari 2014

Lucara publicerar årsrapport en månad tidigare..dvs imorgon!

Lucara som tidigare har gått ut att de publicerar sin årsrapport den 21a mars skriver nu i ett pressmeddelande att årsrapporten kommer utges tillsammans med Q4-resultat den 20e februari kl 23 dvs redan imorgon.

Detta gör mig lite förvirrad då kursen tidigare sjunkit kraftigt då datumet för årsrapporten sköts fram till mars och nu sker en ändring tillbaka till ursprungliga tiden. Jag förväntar mig därför ett litet tjurrus av kursen idag eller iaf imorgon då ingen vill missa den förhoppningsvis goda kakan som erbjuds på fredag, kursen står just nu på 9,65 kr.

Varför har man då valt att publicera rapporten tidigare? Jag tror det är för att man vill dölja något förhoppningsvis positivt för aktiekursen då det vill verka som en positiv trigger ifall det kommer ännu fler nyheter efter rapporten (tänk uppköp, fusioner, ny kross osv), den riktiga orsaken är ännu oklar och när jag kollade på lucaras hemsidan så var den finansiella kalendern ännu ej uppdaterad efter pressmeddelandet.


Ratos släpper också sin årsrapport på torsdagen den 20e februari och jag är väldigt spänd på att se vad som händer i var enskilt bolag. Det råder ingen tvekan att SF gjort en bra period frågan är hur det gått för det norska oljebolaget Aibel samt de andra bolag som tidigare har setts som rötägg. Jag är också nyfiken på Campbells syn på framtiden.

Susanna Campbell fick för övrigt indirekt kritik på Avpixlats hemsida för att Bisnode som ägs av Ratos gett ut användaruppgifter till Researchgruppen över de mest aktiva användare som skriver på avpixlats forum genom disqus. Denna information gavs senare vidare till expressen där man valde att intervjua namngivna personer utan anslutning till politik i media som skrivit grova inlägg på hemsidan. Personligen tycker jag att extrema övertramp som visar tydlig rasism skall polisanmälas (vilket görs sällan) isf att de skall lynchas på  nätet eller i media för deras politiska åsikter.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar