lördag 16 november 2013

Mina kurslarm

Längesen jag postade ett inlägg!
Jag har nyligen börjat praktisera på en njurmedicinsk avdelning under min tid som läkarstudent och det har varit väldigt utmanande både fysiskt med tidiga morgonar samt psykiskt med svårigheter att våga tappa fotfästet för att lära sig nya färdigheter. Perfektionisten inom mig slits åt två håll då jag både vill behandla patienter bra samtidigt som det är så mycket jag inte lärt mig. Jag är knappast en av de bättre studerande på den här avdelningen men jag är den jag är. Jag måste kunna visa mig svag. Jag vill ogärna slänga mig ut för stupet innan jag lärt mig att flyga men här tvingas jag göra det och kontrolltappet har gjort mig stressad.

Jag har missat min förra månadsrapport. Jag kan iaf säga att både Apple och Lucara har gått starkt framåt, i synnerhet Lucara som i skrivande stund har gett mig en avkastning på 154% och passerat min målkurs för försäljning som tidigare var inom intervallet 8-8,50 kr. Jag har dock justerat denna till en icke fastställd kurs (kanske 12 kr) då 50 milj dollar-skulden är återbetald ett kvartal i förskott samt att jag fortfarande tror på expansion. Jag kommer dock avvänta till årsrapporten innan jag gör något. Enda som skulle få mig att göra något annat är skattetekniska orsaker då jag har ett fribelopp för studiemedel jag riskerar att överstiga och då tvingas till en viss återbetalning till CSN om jag överstiger detta vid en ev. försäljning.

Här är mina kursmål för potentiella köp. Se fliken 'Kursmål' i framtiden för kommande uppdateringar. 
---------------------------------------------------------------------------------
Avanza Bank Holding - under eller lika med 140 kr
B&B Tools B - under eller lika med 73 kr
Duni - under eller lika med 55 kr
Hennes & Mauritz B - under eller lika med 205 kr
Holmen B - under eller lika med 180 kr
Industrivärden C - under eller lika med 110 kr
Nokian Renkaat Oyj - under eller lika med 30 euro
Proffice B - under eller lika med 22 kr
Wal-Mart Stores Inc - under eller lika med 65usd
----------------------------------------------------------------------------------

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar