lördag 29 juni 2013

Junirapport

Efter en hel del börsnedgång är det dags för nästa månadsrapport och denna gången är det moder juni som kommer på besök.

Juni månad
månadsutveckling      -6,1%     - åt helskotta =D   
Årsutveckling
             +10,9 %    vs 4,2% OMX30 Sthlm. (edit: Fortsättningsvis kommer jag köra med SIXPRI.)

Totalavkastning i olika företag: (månadsändring i procentenheter)

  • Apple  -5,35% (-11%)

  • Avanza +3,13%  (-8,85%) 

  • Lucara +32,47% (-1,27%) Väldigt stabilt när börsen darrar.

  • Ratos -12,87% (-7,31%). Sugen på fylla på fler här nu. DA är omkring 5,8%.

  • TeliaSonera +0,28%  (-1,93%) Bra läge att fylla på nytt. DA omkring 6,6%.


Totala avkastning:      2815 kr (-7973 kr)
Utdelningssnitt:         4556,52 kr (+288 kr) motsvarande 3,7%
Jag hade missat något förra gången så jag skriver förändringen i kronor men inte analogt med det värdet som stod förra månaden. Ökningen kommer från inköp av 96 st Ratos B.


Kommentarer:
Det finns en del investeringsmöjligheter. Jag har tittat på Indu C, Ratos B, B&B och TLSN men inte bestämt mig. Tror det blir ett mindre köp på måndag ifall börsmulningen står sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar