fredag 26 april 2013

Hur går det?

Tänk ifall jag
enbart hade postat när det gick bra med aktierna? Just nu ligger SixPRX upp 11,3 % vs mitt konto 7,1 % för året.

Jag har fått utdelning från 3 av 5 möjliga. ABB har utdelning den 7e maj och Apple den 16e maj. Lucara ger som sagt inte utdelning och jag har 6680 aktier hos dem. Jag tror att de kan göra väldigt bra ifrån sig men börsen måste också få upp ögonen för företaget.

Om vi kollar på hur hela kontot ser ut har jag en avkastning på 2,44 %. Jag tror inte man räknar med utdelning här men det får någon som har mer kunskap än mig gärna förklara.
För de olika företagen blir avkastningen:

  • ABB  +22,8%        Andel: 10,74 % av portföljen:    (-), skall bytas ut.

  • Apple  -2,88%                 21,1%                  (n)

  • Avanza +7,65%              13,92%                (+)

  • Lucara -0,91%                 21,94%               (-), här behöver jag ha utdelningsgivande företag med mindre risk.

  • Ratos +0,21%                  18,87%               (n) Ligger tung.

  • Telia  +1,41%                    13,43%        (+)


24aprilavkastning13

Symbolerna innanför parentes hur jag väntar mig göra i framtiden:
n =  Neutral
+ = Öka innehav
- = Minska innehav

Denna graf visar min årsavkastning fram till den 24e april som var 4,3% (nu står den som sagt högre, men jag uppdaterar bara grafen en gång per vecka).

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar