lördag 9 mars 2013

Melodifestivalens vinnare?

****UPPDATERING: Jag hade totalt glömt av den internationella juryn. Annars hade jag träffat två av tre ;). Nu blev det att 1an kom 2a och 2an kom trea. =D. Bra gjort av Robin Stjernberg. Har aldrig sett någon så chockad förut.

Ikväll är det melodifestivalsfinalen!
Detta kommer bli en förutsägelse över hur jag tror resultaten kommer bli.
Jag vågar påstå att jag är ganska bra på detta då jag dels är musikintresserad samt intresserar mig för mänsklig psykologi. Speciellt sista biten går långt i mina val. Har inte fördjupat mig alltför mkt i motiveringarna men det är såhär jag skulle satsa om jag satsade pengar.

Jag kommer troligtvis inte att titta då jag vill göra annat onödigt. =)

Image

1. Vinnare: Yohio - Orsaken är att pojken kan sjunga, är extremt karismatisk samt att Svt har propagerat med detta genom att sända dokumentär om killen. Han har också medverkat i Skavlan och fått mycket tid att synas,, också i media. Låten duger för att vinna, men är långt ifrån bäst. Känns väldigt uppgjort.

2. Ulrik Munther - Också en yngre kille, med den bästa låten. Tyvärr ganska okänd och för mig tidigare ökänd då jag har haft en rät fördomsfull syn på hans musik som jag dömt hela honom utifrån. Denna låten hade klarat sig bäst i Eurovision.

3. Ralf Gyllenhammar- Mannen behöver träna på sitt uttal. Låten är okej och sticker ordentligt ut hakan. I mina ögon är Robing Stjernberg bättre (även om han låter väldigt mkt som Darin i den låten.)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar