söndag 24 februari 2013

Uppdatering 23 februari

Tänkte jag skulle delge hur mitt aktieläge ser ut för tillfället och vilka uppdateringar jag gjort sista tiden:

  1. Fyllde på ännu fler Teliaaktier så att jag nu äger 355 st till ett GAV på 43,61. Lustigt nog steg mitt GAV denna gången fastän jag köpte till en lägre kurs än senast. Men detta var pga jag köpte färre aktier, dock till ett lägre belopp där kurtagen påverkade inköpskursen negativt.

  2. Fyllde på ännu fler Lucara Diamond till en kurs på 3,60 (vilket var ganska tursamt) , se tidigare inlägg http://aktieboom.wordpress.com/2013/02/14/nya-diamantaktier/ . Har nu sänkt mitt GAV från 4,01 till 3,93. Äger totalt 6680 aktier här vilket gör den till mitt största innehav. Samtidigt har JP-Morgan köpt på sig för full hals den 31a januari.


     En kort genomgång av avkastning etc:
     ABB - 84 aktier med en avkastning på 21,65 %
     Avanza - 114 aktier med en avkastning på 28,35 %
     Lucara - 6680 aktier med en avkastning på -4,47%
     Ratos - 354 aktier med en avkastning på 5,97 %
     Telia Sonera - 355 aktier med en avkastning på 2,03%
Total avkastning: 7,81%
Utveckling i år: 8,9% vs SIXPRX 9,4%


Mitt mål är att slå index över året, men just att index utvecklat sig extremt fort hittills när jag inte  varit fullt investerad har kanske varit en nackdel för mig. Jag känner just nu att jag vill ligga lågt lite.


Jag förutspår en krasch i USA ganska snart och vill gärna vänta till rätta möjligheten att gå in där då. Tyvärr har jag inte likvider i dagsläget för att vara klar till investering så det får vänta. Annars är AAPL väldigt billigt nu för de som vill ha nåt spontant tips.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar