onsdag 30 januari 2013

Sålde Nokia

700-nokia-110-colors

Jag sålde mina Nokia-aktier igår till snitt 27 kr st efter courtage. Anledningen till försäljningen är inte för att jag tappat tron på företaget, utan för att de bestämde sig för att innehålla utdelningen det här året.

Jag borde sålt direkt när jag såg det här beskedet, men istället höll jag kvar aktierna och väntade en dag vilket 'kostade' drygt 2000 kr i förlorad vinst. En bitter lärdom att jag skall gå efter det logiska beslutet och inte hur marknaden reagerar, för då får man ofta bita i det sura äpplet.

Hur som haver gjorde jag en 48 % snittvinst på försäljningen vilket inte är särskilt dåligt pinkat. Nu går jakten vidare på nya objekt, gärna nåt som kan ge utdelning med en god framtidshållning.

Kvar i portföljen återfinner vi:

  • ABB

  • Avanza Bank

  • Lucara diamond

  • Ratos


Peace out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar