fredag 24 april 2015

Påfyllning i SB Sør

Sparebanken Sør
Antal: 28 st
pris: 195 NOK (inkl courtage ger det gav vid köp på 196.035 NOK)
Courtage: 29 NOK

Direktavkastning: 20/195 = 5,13%. 280 NOK. Norska kronan är 1,11 SEK.

Nytt GAV? Får se imorgon beroende på hur växelkursen står sig. Verkar dock som jag snittar ner mig en aning men för att det skall ske skall mitt GAV hamna under 222,07 SEK, verkar som jag hamnar på 220,91 SEK. Det jag gjorde idag var inköp med pengar från courtaget från Ratos och Nokian Tyres. Jag ägde en mindre del redan men kursen är undervärderad. Har läst en åtta sidor lång analys i värdepappret som övertygat mig att köpa mer.
Kan kursen falla mer närmaste tiden? Ja, inte osannolikt.Ska bli intressant att se när de släpper närmaste kvartalsrapporten.

Ny totalutdelning: 16 003 kr /året.

Var väldigt sugen på att köpa Lucara. Skall motivera varför vid nästa månadsrapport.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar