torsdag 16 maj 2013

Stipendium, födelsedag, Apple och bachelorprojekt

ImageHej alla! Detta inlägg blir kompakt då jag är rätt trött och skall försöka bege mig till gymmet för en löptur.

Jag har idag mottagit ett stipendium på 10 000 kr för mina studier i utlandet.Detta är fantastiskt och de pengarna kommer till god användning fast de får ligga flytande just nu tills jag vet hur jag skall investera dem.

Idag är dessutom det min födelsedag =).
27 år gammal och betydligt visare. Har inte firat på något sett men har fått ett betydande antal statuskommentarer från många personer som aldrig skriver till en annars. Hmmm.. äkta vänner? Nåja, det gör inget- blir glad för alla hälsningar.

Apple kommer med utdelning.
$27,45 USD för min del före skatt. Tror pengarna dyker upp imorgon eller på måndag pga utländska aktier förmedlar sin utdelning till banken först och det tar väl ett tag antar jag att skicka till utlandet. Får hoppas att växlingskursen står bra när pengarna från utdelningen rullar in bara.

Har lämnat in mitt bachelorprojekt inom genetik. Jag skrev om Whole Genome Sequencing (full DNA-sekventering)och dess användelser, metoder, och hur det influerar samhällets lagar och människor. Jag får hoppas att det gick bra men känns ovisst förrän man får betyget i handen. Uppsatsen skall bedömas av en professor emeritus och en extern censor. Professorn var med och genomförde Human Genome Project (första fulla kartläggningen av människans DNA) och har också utvecklat DNA-analyseringstekniker för kriminologi så jag förutsätter han är kritisk. =)

Ha en härlig torsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar